onsdag, februari 04, 2009

Sjukfilmer, böcker och annat.

Är nu färdig med boken "Den långa flykten" av Richard Adams, som för övrigt är en otroligt bra bok, absolut en av mina favoriter. Näst på listan står "1984" av George Orwell, sedan så ska jag nog ge mig på Dante Alighieris "Den Gudomliga Komedin". Den har jag velat läsa sedan högstadiet. Än så länge har jag bara läst små snuttar av den då och då. Känner att jag har ett klassiker tema på gång just nu.

För övrigt så såg jag äntligen "My Neighbor Totoro" igår. Kärlek vid första ögonkastet, tidigare har "Spirited Away" varit min "sjukfilm" (filmen som man alltid ser när man är sjuk och inte orkar eller vill tänka), men nu kommer det blir svårt att välja. Denna kvällen har ägnats åt att leta UKM deltagare på facebook, A-La-Stalker-style. Har än så länge kommit i kontakt med en tjej som gör helt underbara teckningar (om man får kalla dem det).

Förutom det så har jag virkat som en galning, har till och med lyckats drabbas av lite virkvärk. Tror att den blir klar imorgon faktiskt, mycket spännande måste jag medge, allt jag gör är experiment men denna har jag verkligen varit tvungen att tänka till och klura lite på. Är ju trots allt bara nybörjare än. Jupp, nu ska jag äta fil. Då det är det enda som går ner i min hals just nu. Sen ska jag mata ninerna och SEN ska jag sova.


Peace & Love


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar