torsdag, april 16, 2009

Ännu mera plugg

Jag måste vara världens tråkigaste människa just nu! Det är nästan lite läskigt. Hur som helst så är jag i proncip färdig med projektarbetet (UKM) nu. Petra ska bara läsa igenom det och så ska jag lägga till lite saker sedan tänker jag nästan kasta det på min handledare.

Idag var jag förresten hos veterinären med Lithos. Jag har inte tidigare nämnt det tidigare, men jag har häst. Har varit uppväxt med häst och har alltid betraktat mig som hästtjej (bortsett från de senaste 4 åren). Men nu när skolan snart är slut så blir det kanske, kanske lite mer häst igen. Det har varit sjukt skönt med uppehåll, och jag har inte saknat det så mycket som jag trodde. Men min söta lilla ponny börjar bli lite gammal nu. Eller ja, gammal och gammal. Han fyller 18 på valborg, men endå. Man vet aldrig hur länge det är tänkt att han ska vara kvar.

Ja just det, veterinären. Vi var dit idag med honom och ultraljudade benet. Mamma misstänkte att han hade en ny senskada och mycket riktigt! Dock blir det förhoppningsvis "bara" två månader vila denna gången.

Precis när vi hade köpt Lithosen för ca 8 år sedan så fick han en senskada på vänster fram, den senskadan ledde till 1års vila. Så två månader känns ju nästan som små potatis jämfört med 12! Nu ska jag inte tråka med mer hästsnack.

Imorgon blir det bara två lektioner sedan ska jag passa barn. Mycket sorgligt faktiskt, familjen som jag brukar hjälpa har varit med om ett dödsfall, så imorgon är det begravning. Annars hade jag aldrig tagit ledigt från skolan för att passa barn, men det kändes som inte som att jag kunde säga nej. De har det jobbigt som det är redan.

Nu ska jag föröska sova och slappna av dvs. inte tänka på skola.

Kärlek & Respekt!

1 kommentar:

  1. Det är snart över! då kan du bli social igen!
    Var inne på Panda bloggen, jag skrattar varje gång! Hon är hälsosamt "sjuk i huvudet"! Om man kan säga så, inget illa menat, jag är inte friskare! Vi ses kanske i helgen!
    Kramis

    SvaraRadera