måndag, april 13, 2009

blaj

De senaste dagarna har det skrivits en (mycket liten) del på projektarbetet, jag & Markus har vart i Ask och hälsat på hans föräldrar. Där var det även vindsstädning, hem med mig fick jag en dunder cool vintage brödrost. Är lite osäker på exakt när den är ifrån, mellan 50-60' skulle jag gissa, någon som vet?

Jag fick även med mig ett jätte coolt gammalt tyg (dock luktar det rätt så mycket vind). Jag och Markus plockade även med oss lite sticklingar och växter från hans mammas trädgård. Med oss hem fick vi bland annat rabarber, hallonbuske och jordgubbar.

Så mycket vuxenpoäng jag kammade in där! Men jag måste erkänna att jag tycker att det är skit kul att plantera saker, att se dem växa och veta att det är jag som bestämt att de ska växa just där. Lite som att leka Gud ;)

Imorgon är det skola igen efter ett skönt uppehåll. Och om cirka en månad ligger jag, Mathilda, Ronny och Philip på en strand på Cosa och göttar oss i solen med varsin drink. Känns helt overkligt att det snart är studentdags.

I slutet av denna månaden kommer för övrigt min balklänning, då ska den bara sys in sedan är jag färdig inför balen... nästan. Ska "bara" hitta skor också. Några tips? De ska vara låga, fast inte för låga, och höga, fast inte för höga de ska dessutom vara snygga och sköna och passa till en blå balklännning... inte mycket krav där va?



Peace!




P.s På pubvirkningen på onsdag ska en tjej från
Sveriges radio komma, ska bli mycket spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar