onsdag, april 22, 2009

Var ska jag börja?


Gårdagen var minst sagt händelserik...

Efter skolan skulle jag möta upp Migisstan då vi skulle åka och fixa våra naglar. Vi träffades väl så där en 10minuter innan bussen gick och tog det lugnt och glassade i solen ett tag. Sedan kom bussen, först hittar jag inte mitt busskort (ovanligt?) och sedan panikar Migis över hennes plånbok. Under tiden Migis panikar hittar jag till slut mitt busskort. Men Migis plånbok verkar varar helt väck. Vi missar/skiter i att ta bussen, för utan Migis plånbok kommer vi inte långt.

Jag blir skickad att leta efter plånboken på toaletterna på knutan då hon var där precis innan vi mötes. Under tiden går Migis själv till Skånetrafiken och hör om de kan göra något, troligen är det så att hon har glömt plånboken på bussen som tog henne från skolan till stan.

Jag har ingen tur på toaletten, får dessutom så och vänta i 3 år då två fjortisar använder den ena toaletten som omklädningsrum.

Migis är nu på väg till hittegodset och jag hittar henne tillslut gråtandes i en trappa. Vi går tillbaka till Skånetrafiken, denna gången ska jag försöka prata med dem och se ifall de kan hjälpa oss. Kvinnan som jobbar där säger att hon inte kan gör mer än att ta reda på vart bussen är nu. Men sen smyger hon iväg och ringer en massa samtal och vips så har hon hittat plånboken, och inte nog med det! Den finns hos en chaufför som är på knutan!

Vi får instruktioner om vart vi ska möta honom och där kom han! Båda jag och Migis sken upp som två enorma solar! Chaffisen fick även en massa tack och en kram.

Problemet nu är att vi är ca 30 min sena till nagelfixet, vi går ut och ska ta bussen . Jag tänkte att vi skulle vara lite effektiva och ta en tidigare buss upp (trodde jag!!). Vi frågar busschaufören typ 3 gånger om den går till Merkuriusgatan och han nickar och säger ja varje gång. Rätt så tidigt började vi ana onåd, då det kändes som att vi körde åt helt fel håll. Nu går jag fram igen till chauffören och frågar, och jovisst han ska till Merkuriusgatan. Kanon tänker jag. Sedan tar det inte många minuter innan han ropar fram mig igen, tydligen har han tagit fel på gatan och vi är helt riktigt på helt fel håll. Satan!

Det är bara till att hoppa av bussen och ta nästa tillbaka igen, vi hinner precis av denna och springa till nästa buss. Vi var ca 1 ½ timme sena, och kände oss minst sagt dåliga. Kändes ruskigt dåligt med tanke på att vi hade bokat tid.. Hur som helt löste det sig och vi fick naglarna fixade, till slut.

Men ruskigt snyggt blev det, peace!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar