onsdag, maj 13, 2009

Ja då sitter man här i skolan igen. Känns som att jag bloggat från skolan väldigt ofta på sistone. Mitt liv just nu känns väldigt stressigt måste jag medge. Jag pluggar som ett djur i skolan och åker hem och pluggar som ett djur igen tills jag ska sova. Har det nog lite extra stressigt i och med att det bär av till Spanien på fredag. Gud vad jag längtar bort just nu! Men jag kan inte slappna av förrän tidigast torsdag. Då ska jag förhoppningsvis ha lämnat in i princip allt skolarbete. Har fått lite extra tid med två uppgifter som jag skriver när vi kommer hem.

[Ujuj, nu får ni nog ta och hålla i hatten, detta
kommer nog att bli ett relativt långt inlägg]

Fortsätter med lite skolsaker, kom precis på den ultimata lösningen till tre ämnen nämligen! I Staden & Framtiden, Filmkunskap och Litteraturvetenskap ska jag titta på en film och analysera utifrån några punkter i varje ämne. Nu har jag lösningen på att slippa se tre olika filmer till morgon!! Jag ska se Amélie från Montmartr och skriva en grundanalys som jag sedan kan vinkla så att den passar alla tre ämnen! Genialt, I know!

Så till lite roligare saker..
I helgen var jag i Malmö på Regionala UKM, verkligen en upplevelse! Alla vi som gick vidare och skulle representera Helsingborg klickade direkt. Sov gjorde vi på Borgarskolan, sedan så var själva festivalen på Moriskan och workshopsen var förlagda på Mazetti huset. En mycket händelserik helg och man fick absolut en tankeställare! Arrangörerna hade gjort ett helt okej förarbete, men de var nog inte riktigt med på hur ett UKM brukar gå till, och det märktes inte minst vad det gällde scenen och maten. Men jag tror absolut att de gjorde det bästa av situationen. Kan med glädje berätta att konstdelen var mycket genomtänkt och fungerade super bra! :) Pluspoäng där!

Och nu till något helt annat!
Jag har inte nämnt detta tidigare, men för 2½ vecka sedan hittade jag en av mina kaniner (jo jag har inte bara häst, hund och råttor utan även kaniner!) liggandes i buren. Han vägrade resa på sig när han fick mat och jag fick genast panik. Fösta tanken när han vägrade resa sig var att något är brutet! Jag tog in honom och upptäckte då att han från mitten av ryggen och framåt har inte har några problem alls, men från mitten och bakåt är han lixom "förlamad". Han har känsel och så men kan inte röra på varken benen eller svansen. Vi åkte till veterinären och fick kortison, givetvis hade kaninstackarn även lyckats få ögoinflamation troligen till följd av förlamningen. Hur som helst så har det nu gått 2½ vecka och han kan fortfarande inte röra på benen. Vi åkte till veterinären på återbesök igår och kom fram till att han fortfarande mår bra och äter som vanligt. Han bor inne och man måste tvätta honom och byta handdukar ett par gånger om dagen, men han har fortfarande livskvalitet! Han får komma ut varje dag och verkar inte det minsta besvärad av sin sjukdom. Dessutom så viftade han på svansen för första gången i förrgår och nu gör han det hela tiden! Meningen nu är att vi ska försöka vänta ut "förlamningen" givetvis har vi röntgat och ingenting i varken benen eller ryggen är brutet, alltså sitter det troligen i nerverna. Vi ska ge honom några veckor till och under tiden så är det sjukgymnastik och TLC (tendernes, love & care) som gäller! Håller tummarna! Nu måste jag snart kila, samhälle väntar och jag ska försöka skriva lite till på min staden & framtiden essä tills dess.

Cya!


P.s Bara 1½ dag kvar innan det bär
av till Llorent de Mar nu!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar