fredag, juli 31, 2009

100 inlägg!

Oj vad snabbt det går, både bloggandet och tiden, tydligen var mitt förra inlägg mitt hundrade, och så handlade det om Herman! Haha, lite mer fantasifull kunde jag nog varit nu i efterhand.
Menmen, så är det. Tänkte beräta lite om vänskapskakan Herman. Jag och min syster fick varsin bit av Laura.

Herman är en vänskapskaka som inte kan köpas men kan tas emot som en gåva. Herman bygger på en naturlig jäsningsprocess och blir färdig på 10 dagar. Herman skall inte bo i kylskåp eller ha något lock, men du kan täcka med en duk.

Dag:
  1. Idag har du fått Herman. Häll över honom i en skål
  2. Rör runt i Herman 2-3 gånger under dagen
  3. Som dag 2
  4. Herman är hungrig. Ge honom 2dl mjöl, 2,5 dl socker, 2 dl mjölk och rör om.
  5. Som dag 2
  6. Som dag 2
  7. Som dag 2
  8. Som dag 2
  9. Herman är hungrig igen. Ge honom samma som dag 4. Dela Herman i 5 lika stor delar. Lägg 4 delar åt sidan med receptet och ge bort till dina vänner. Herman 5 behåller du själv.
  10. Herman är hungrig.

    Ge honom:
  • 1 dl matolja
  • 2,5 dl socker
  • 3,5 dl vetemjöl
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 tsk kanel
  • 3 ägg
  • 2 rivna äpplen
  • 100 g hackad blockchoklad
  • 100 g hackade nötter

Blanda och häll i bröad form. Grädda i 170 grader i minst 1 timma.

Just det, kan även passa på att berätta att jag är super nöjd med nya kameran (än så länge). Har dock jobbat mycket och inte hunnit fota något direkt. Men imorgon får jag chans, då ska jag och Migis på reggae picknick och titta på bland annat Might Contain Nuts :P

Föste bilden med nya kameran gick av redan i bilen, denna tänkte jag bjussa på. Ohyes, tror detta är första bilden på mig själv som lägga upp.. tror jag.. i alla fall. Here comes. Förresten så tror jag att jag är ensam i världen med att förvåna mig själv när jag fotar mig själv, haha ser helt ja.. förvånad ut!

Nu ska jag kila ut i köket och laga frukost/lunch samt mat att ha mat till jobbet.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar