torsdag, augusti 27, 2009

I det fördolda

Idag påbörjade jag en ny ljudbok på jobbet. Denna gången lyckades jag hitta ett riktigt bottennapp. Jag har nu lyssnat på vad som måste vara åtminstone detta decenniets sämsta deckare. Den är ruskigt tafatt skriven och har urusla dialoger. Inte hjälper det heller att författaren inte kan skriva ordentligt och bygger meningar som är helt åt helvete. Handlingen är i grund och botten helt ok, men man hade kunnat göra så mycket mer med den.

Boken handlar om en norsk ambassadör som blir sexmördad i Reykjavik. Föst är det Isländsk polis som sköter fallet, men sedan blir även norsk polis inblandad. Huvudpersonerna är en polisinspektör vid namn Lisa Lunde och hennes psykolog kompis Sander Mørk. Detta är dock den andra boken som handlar om dessa personerna, men jag tvivlar starkt på att boken är bättre även om man lästa den första.

Ska dock lyssna klart på den bara för sakens skull, har några kapiten kvar sedan blir den ännu en Liza Marklund, Den röda vargen.

Denna sommaren har jag hittills malt igenom en hel del talböcker, däribland hela Twilight serien:
Några deckare:
Har även lyssnat på Snabba Cash som så många lovprisar. Den levde verkligen inte upp till mina förväntningar, visst var den intressant och helt ok skriven. Men naah... Det är någonting med den som jag inte kan sätta fingret på. Lyssnade på Supernova som var helt ok och försökte även lyssna på en bok vid namn Svålhålet. Men kunde inte lyssna på mer än 2 kapitel, dels för att berättar rösten var sjukligt irriterande. Passade även på att lyssna på en klassiker nämligen Mrs Dalloway.

Favoriterna denna sommaren har absolut varit Studio sex, I cirkeln mitt och Twilight serien :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar