måndag, januari 11, 2010

6 dagar kvar...

.. till Åre!!

Tiden bara flyger förbi och om mindre än en vecka åker vi till
Åre! Vi kommer att åka tåg upp, och börjar vår resa från Helsingborg 7:30 och kommer fram i Åre runt 20:30. Från Lund till Stockholm är det förstaklass som gäller. Vi har dessutom internet hela den sträckan så alla kommer att sitta och nörda med laptops!

Inför resan har jag hamstrat med prylar i snart 3 månader, igår hittade j
ag äntligen det sista jag behövde. Nämligen ett par snowboardboots. Ett par boots har jag letat efter över allt och ingenstans känns det som! Det blev ett par Crazy Creek (detta var för mig ett okänt märke). Men de sitter helt perfekt. Jag har testat alla möjliga boots, och egentligen ville jag ha ett par Burton. Dock visade det sig att Burton boots sitter urkass på mina fötter. Antingen är de för små eller så glappar de i hälen. Jag skulle behöva någon mellanstorlek i dem. Så nu när jag ÄNTLIGEN hittade ett par boots som passar så blev jag överlycklig!! :D

Dessutom så var de det sista paret och nedsatta från 1200 till 900:- (helt ok!). Dock visade det sig att den ena skon var trasig, detta märkte jag inte förrän jag kom hem. Jag satte på mig bootsen (var ju tvungen att styla för Markus), sedan när jag skulle ta av dem så kunde jag inte få av vänster skon. Till slut så upptäckte jag att dragskon i innerskon var trasig. Så man kan spänna på sig skon, men inte av! Liiite jobbigt. Markus fick komma till min undsättning med en gaffel! XD

Ringde butiken som jag köpte dem i idag och ska komma dit med dem senare, dock vill de reklamera dem... och det vill inte jag. Jag vill bara laga dem, och om de inte har någon extra del så vill jag att de ska dra av lite på priset. Markus sa att han antagligen kunde modifiera dragskon så hellre att jag då behåller skon, men får lite bättre pris. Ska se vad de säger. Wish me luck!


2 kommentarer:

  1. ALLA kommer inte sitta med laptops. jag kommer sitta utan :(

    SvaraRadera
  2. Hahha! Fy fan! snart åker vi ju! ska vi typ inte fika på fredag alla tillsammans dagen innan? :P kan vi prata lite inför det ju! kanske på torsdag funkar också! för mathilda är klar med sin tenta då!

    SvaraRadera