torsdag, januari 07, 2010

Acorn Wreath

[Bilden kommer från Dana made it]

Åh en sådan här ekollonkrans vill jag göra!!! Så himmla fin! Dock är det ju inte riktigt ekollon säsong nu, har för mig att det brukar ligga mycket ekollon på marken runt september någon gång.. Någon som vet? Jag får helt enkelt gå och spara mig till nästa höst då :( Jag som var så himmla peppad!

Dock måste jag även tillägga att jag är lite kluven till att gå och plocka ekollon. Då det är en av de sakerna man absolut inte ska plocka i skogen i och med att det är viktig föda till många vilda djur. Speciellt viltsvin.. Har jag inte helt fel för mig så tror jag inte ens att man får lov att plocka dem... Jag får ta och kolla upp detta till nästa år, annars får jag väl slänga ut en potatis eller något för varje ekollon jag plockar ;)

2 kommentarer:

  1. haha, snälla, släng ut en potatis för varje ekollon du plockar! vilken syn!

    SvaraRadera
  2. ja alltså.. en potatis var gång lär bli dyrt!

    SvaraRadera