söndag, januari 17, 2010

Åre dag två: dag ett i backen :)

Ruskigt härligt väder är det här i Åre, fina backar. Nice stuga och världen härligaste kompisar! Dagen inleddes med matshopping, skid & bräd hyra (för de andra.. själv har jag ju min fina Salomon Lotus) samt köp av liftkort :) Sedan bar det av ut i backen. I och med att ingen av oss varit i Åre förr, så var det lite klurigt att hitta backar som passade alla, även Markus som är helt grön på bräda. Tillslut hittade vi lite blåa träningsbackar, men nästan lika snabbt som vi hittade dem (efter mååååånga transport sträckor) så var det redan dags att ta sig hemåt igen.

Där kommer dagens största äventyr för mig. I liften upp med Markus hände något så att han tappade balansen och vi båda trillade. Hur det hela gick till vet jag verkligen inte, men mitt ban satt fast åt helt fel håll och ont gjorde det! Jag minns bara att jag skrek som en galning på Markus att lossa mig från brädan. Strax efter det kom en skoter (tack vare Migis & Ronny), då det inte alls var någon talan om att jag skulle åka hem. Skotern tog mig ungefär halvvägs hem, sedan släppte han mig för att ta bussen. Jag insisterade på att jag inte behövde åka till sjukstugan (känner att det kanske var lite fel beslut nu i efterhand). Ingen buss gick då jag skulle åka så jag fick åka med en buss som skulle köra min runda efter, så nu har jag väl sett i princip hela Åre.

Nu sitter jag i soffan med ett knä som gör satans ont (dock inte mer än att jag kan gå). Migis & Mathilda sitter och tittar på Scrubs och Markus & Ronny lagar mat och dukar. Det ska bli riktigt gott med mat nu!!

Bilder kommer imorgon.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar