torsdag, februari 11, 2010

Om man listar mitt liv skulle det se ut så här:

Allmänt
Namn: Robin Emilie
Piercingar: Fyra i öronen + två 6mm töjar, en labret samt en näspiercing. (Har tidigare även haft en navelpiercing och en tragus som tyvärr aldrig ville läka som de skulle).
Tatueringar: Jodå, en kurbits på ryggen/svanken.
Längd: 162,5 cm
Skostorlek: 36-37
Hårfärg: Blond
Husdjur: En hund (Soqi, 4 månader) en kanin (Red Hot Chili pepper aka. Chilli) som är gammal som gatan och en utlånad ponny (Lithos).
Är du kär i någon: Jag kärlekar min underbara pojkvän och sambo Markus.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Ohja! Jag vill bo överallt och ingenstans. Imorgon mitt i en öken kanske, och i övermorgon på en savann.. kanske en tropisk regnskog på söndag?
Tycker andra att du är attraktiv: Hoppas kan man ju :) Vet ju åtminstone en.
Vilket shampoo använder du: Supernaturvänligt som är bra för mina älskade dreads.
Vilken parfym använder du: Kenzo flower, Roxy Love edt och hmm.. Mexx.
Vad är du rädd för: Att jag ska bli lat och sluta utmana mig själv, och människor som inte kan se andra människors och djurs lidande.
Gillar du att tvätta: Ibland inte och ibland älskar jag det, det är lite som meditation för mig.
Gillar du Berg-och-Dalbana: LOVE-IT! Aderenalinet, farten vad finns att inte gilla?

SENASTE
Låten du lyssnade på: Angélique Kidjo - Bahia
Låten du hade på hjärnan: The Be Good Tanyas - The littelest birds
Låten du laddade ner: Vaddå... det är väl olagligt...?
Personen du ringde: Mathilda
TV program du tittade på: Navy CIS
Personen du tänkte på: Kajsa, hon kommer hem en sväng från London imorgon.
Bok du läste: Fantastic Mr.Fox av Roald Dahl
Personen du fick mail av: Min chef
Personen du fick brev av: Swedbank
Personen du fick sms av: Markus

FAVORIT
Mat: Det mesta, bara det inte har haft ett ansikte eller en mamma :)
Låt: Musik i allmänhet är ju härligt, men måste man välja så blir det nog "F**k you" av Garfunkel and Oates.
Sak att göra: Ligga i sängen och mysa med Markus och min hund (Soqi).
Sport: Yoga
Dryck: Vatten eller Dr.Pepper
Kläder: En fin tunika och en sjal sen är jag fit for fight!
Film: I princip allt TimBurton gjort!

ÖVRIGT
Vad har du gjort idag: Jobbat i butiken, var bort på stadsbiblioteket på lunchen en runda och passade på att käka på Vegeriet. Mumms!
Var det kul: Jobba är ju inte helt fel när man har härliga arbetskamrater :)
Gillar du att slåss: Nej.. är nog mer lagd år pacifist-hållet. utom när Markus är elak mot mig.
Vad ska du göra ikväll: Mysa med Markus & Soqi, och leta fram en bild som Ronny vill ha.
Är du seriös: Ja, fast med ambitiös ;)
Vad är du allergisk mot: Tapetklister, pollen och diskmedel. Rätt nöjd med den kombinationen måste jag medge :)
Var har du ont: I mitt knä som jag halkade och skrapade upp förra veckan.
Använder du hårspray: Nej, det fungerar inte riktigt när man har dreads.
Kan du stå på händer: Räknas det om det är en microsekund så!
Favorit serie: How I meet your mother, True Blood (döpte min hund efter Sookie Stackhouse), Farscape m.m.
Salt eller socker: Socker
Gillar du ketchup: Nej tack.
Är du glad nu: Glad fast en nypa sorgsen, imorgon är sista dagen butiken är öppen.
Var du glad igår: Jafan! Igår var jag ledig! :D
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Räknas veterinär och tandläkare?
Vad dansar du till: musica! ;)
Stockholm: Ett ont måste, hade jag fått välja hade denna stanen inte fått vara Sveriges huvudstad..
Kan du sjunga: Bros på vem du frågar.
Mer värt än guld: Kärlek, familj, lycka..
Spaghetti eller makaroner: Spaghetti
Ett land jag helst vill besöka: Nya Zeeland
Ska bli skoj: Att komma hem och ge mamma en hemlig presetn hon inte hade räknat med!
Ska inte bli skoj: Att gå upp imorgonbitti.
Sparar till: Bra karma.
Väntar på: varför vänta när nuet fungerar alldeles perfekt!
Pålägg som gäller: Smör och ost ibland (men bara utan löpe!)
Dagens dryck: Dr.Pepper, har snart jobbat 10,5 timmar :/
Listan är från: En random tjej vars blogg jag snubblade in på :)

Over & Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar