lördag, februari 20, 2010

Spara, slösa slänga.. slösa.. slänga.

"Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't want, to impress people they don't like."

Detta ska tydligen Will Smith ha sagt. Mycket klocka ord om du frågar mig. Har börjat fundera på att utmana mig själv lite... Är så trött på att man alltid ska köpa saker, längta efter saker och köpa saker som man inte använder. Nu på sistone har jag varje gång jag köpte ett nytt plagg lagt ur ett ur min garderob i min kasse med kläder som ska doneras. Men jag börjar nu fundera på att köra ett köpstopp i 3-4 månader. Mest för att se om jag klarar det... och givetvis av andra skäl med. Dels för att inte slösa och påfrestande vår stackars moder jord, för att inte tala om pengarna jag kommer spara.

Humm.. frågan är förresten vad jag ska göra med alla de kläder jag ska donera. Några förslag på vart man ska donera dem för att de ska komma till bästa möjliga nytta för någon annan?

3 kommentarer:

  1. Mmm.. men allt det som du inte kommer att vilja ha då? :/

    SvaraRadera
  2. Jag föreslår att du testar att ha köpstop i 3-4månder efter sommaren! Det hade varit roligt att se om du klarar!;)

    SvaraRadera