söndag, mars 20, 2011

Hej..?

Oj vad tiden går.. Det är nästan 11 månader sedan jag uppdaterade bloggen senast. Helt galet. Dock får jag mail om min bloggtrafik varje vecka och jag har nästan 15-20 unika besökare varje vecka.. haha fattar inte riktigt hur det går ihop!

Hur som helt så har det hänt enormt mycket sedan förra blogg inlägget.. Känns nästan overkligt hur mycket som hänt.. Nu ska jag försöka redogöra för dessa månader i någorlunda kronologisk ordning..

Hmm... Where to start? Förra sommaren var awesome.. Verkligen helt underbar. Spenderade hela sommaren med mina underbara vänner. Tyvärr bor nästan inga av dem kvar i Helsingborg längre.. vissa av dem (Karl & Ronny) har dessutom tagit sig långt ifrån Skåne. Karl är numera bosatt i Skövde & Ronny i London. I efterhand så var det en riktigt bra sommar.. och lite av ett förväl till hur våra liv sett ut tills nu.

Jag kom in på Eventkoordinator utbildningen i Landskrona och började studera i höstas. Helt fantastiskt, trots att jag stundtals haft alldeles för mycket att göra. Jag har en riktigt härlig klass och har hittills lärt mig riktigt mycket!!

I slutet av förra sommaren så flyttade jag & Soqi hemifrån. Dock blev det inte så långvarigt för Soqi som efter bara några veckor fick flytta hem till mina föräldrar igen då skolan tog alldeles för mycket tid och hon inte alls trivdes i lägenhet. Men jag åker hem till henne och mina föräldrar minst en gång i veckan och gosar sönder henne! ^^

Sen så gick Egon min systers hund & Soqis bror bort i slutet av förra sommaren. Tyvärr blev han inte ens ett år och hela familjen sörjer fortfarande honom. Egon var verkligen one of a kind. Talar nog för hela min familj när jag skriver att vi aldrig riktigt kommer att kunna släppa honom helt. Men mot alla odds blev han iaf nästan ett år. Efter att som 2 veckor gammal valp överlevt lunginflammation, hela tiden varit kullens minsta och till sist så fick vi även reda på att han hade en obotlig sjukdom. Antingen medfödd eller pga alla mediciner han fick ta som valp så var hans njurar väldigt sjuka. En riktig kämpe var vår finaste lilla Egon.

Nu kör vi en helomvändning för att skriva om Egon känns fortfarande enormt jobbigt..

Under hösten beslöt jag mig för att inte längre ha dreadlocks (av en massa olika anledningar) och kämpade 5 dagar med att kamma ut dem.. och hur sjukt det än låter så gick det! Efter att ha riktigt kompakta dreads i 3 ½ år så var håret som kammades ut i riktigt bra skick! Efter det kände jag mig lite opersonlig.. nej personligheten sitter inte i håret, men jag kände mig inte riktigt som mig. Så då bokade jag tid och gaddade armen.. förhoppningsvis en början på en sleeve :) Det blev en fin firre.. Bild kommer :)

Ojoj vad hände sen?

Ärligt talat får det nog bli en uppföljare, hihi. Jag har 30 min på mig nu att springa till affären och handla toapapper.. för givetvis kommer man på seeeent en söndag kväll att det är slut! Men jag ska verkligen försöka börja uppdatera bloggen igen.. och även ändra layouten lite.


Över & Ut!

2 kommentarer:

  1. jättefint inlägg! älskar egon med hela mitt hjärta <3

    SvaraRadera
  2. Förra sommaren var en början på resten av våra liv tillsammans, hur många mil som än kommer emellan oss har vi alltid vänskapen och minnena. Eller hur?
    Vi ska vara glada för det vi fick och inte ledsna för att det är över.

    SvaraRadera