söndag, mars 20, 2011

Lista på mitt liv - då & nu

Hmm.. Kan vara kul att se vad som förändrats under det senaste året. Gjorde en lista 11 februari förra året, du kan se den i detta inlägget. Så nu testar vi igen och ser hur mitt liv ser ut idag! :D Svaren från förra gången är lila och de gula är nya. Är det brunt så är det samma svar som för ett år sedan :P

Allmänt
Namn: Robin Emilie
Piercingar: Fyra i öronen + två 6mm töjar, en labret samt en näspiercing. (Har tidigare även haft en navelpiercing och en tragus som tyvärr aldrig ville läka som de skulle).
Samma ungefär.. glömde dock då att skriva den i tungan och så är labreten borttagen nu.
Tatueringar: Jodå en kurbits på ryggen/svanken och en fisk på underarmen.
Längd: 162,5 cm
Skostorlek: 36-37
Hårfärg: Blond
Husdjur: En hund (Soqi, 1 ½ år) en kanin (Red Hot Chili Pepper aka. Chilli) som är gammal som gatan och en utlånad ponny (Lithos).
Är du kär i någon: Jag kärlekar min underbara pojkvän och sambo Markus.
Är numera singel.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Ohja! Jag vill bo överallt och ingenstans. Imorgon mitt i en öken kanske, och i övermorgon på en savann.. kanske en tropisk regnskog på söndag?
Tycker andra att du är attraktiv: Hoppas kan man ju :) Vet ju åtminstone en.
Hoppas fortfarande ^^
Vilket shampoo använder du: Supernaturvänligt som är bra för mina älskade dreads.
Svindyrt frisörschampo för att hålla håret så friskt som möjligt efter dreadsen + silvershampo lite då och då.
Vilken parfym använder du: Kenzo flower, Roxy Love edt och hmm.. Mexx.
Vad är du rädd för: Att jag ska bli lat och sluta utmana mig själv, och människor som inte kan se andra människors och djurs lidande.
Gillar du att tvätta: Ibland inte och ibland älskar jag det, det är lite som meditation för mig.
Gillar du Berg-och-Dalbana: LOVE-IT! Aderenalinet, farten vad finns att inte gilla?

SENASTE (här kör vi bara nya svar)
Låten du lyssnade på: Sweet Thing - Change Of Seasons
Låten du hade på hjärnan: Kiss With A Fist - Florence & The Machine
Låten du laddade ner: Vaddå... det är väl olagligt...?
Personen du ringde: Mami
TV program du tittade på: The Walking Dead
Personen du tänkte på: Tänker mycket på & saknar två av mina bästa vänner Karl & Ronny.
Bok du läste: The Host av Stephanie Meyer
Personen du fick mail av: Jocke på The Tivoli
Personen du fick brev av: ELF
Personen du fick sms av: Josefin

FAVORIT (gamla & nya svar blandat)
Mat: Det mesta, bara det inte har haft ett ansikte eller en mamma :)
Låt: Musik i allmänhet är ju härligt, men idag blir det nog We Are Young - 3OH!3
Sak att göra: Gosa med min Soqiluring :)
Sport: Yoga, även om jag inte länge utövar.
Dryck: Vatten eller Dr.Pepper
Kläder: Jeans, ett nice linne eller en t-shirt och så får man inte glömma sjalen ;)
Film: I princip allt TimBurton gjort & de flesta Studio Ghibli filmer.. mest My neighbour Totoro.

ÖVRIGT (gamla & nya svar blandat)
Vad har du gjort idag: Jobbat i butiken, hämtat flyers hos Josefin, handlat, diskat göttat mig i soffan.
Var det kul: Helt ok. Hade en jobbig kund, men förutom det så är det kul att jobba i butik och träffa mycket människor! :)
Gillar du att slåss: Nej.. är nog mer lagd år pacifist-hållet.
Vad ska du göra ikväll: Kvällen är nästan slut, men jag har diskat och göttat mig i soffan mest.
Är du seriös: Oftast ^^
Vad är du allergisk mot: Tapetklister, pollen, diskmedel & penicillin.
Var har du ont: Ingenstans faktiskt
Använder du hårspray: Sällan
Kan du stå på händer: Räknas det om det är en microsekund så!
Favorit serie: How I meet your mother, True Blood (döpte min hund efter Sookie Stackhouse), Farscape m.m. (Kan inte välja bara en!)
Salt eller socker: Socker
Gillar du ketchup: Nej tack.
Är du glad nu: Nej, just nu mest irriterad. Men det går nog över snart :)
Var du glad igår: Absolut
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Räknas veterinär och tandläkare?
Vad dansar du till: musica! ;)
Stockholm: Ett ont måste, hade jag fått välja hade denna staden inte fått vara Sveriges huvudstad..
Kan du sjunga: Bros på vem du frågar.
Mer värt än guld: Kärlek, familj, lycka..
Spaghetti eller makaroner: ... pasta penne...
Ett land jag helst vill besöka: Nya Zeeland
Ska bli skoj: Tisdag då jag går på min 3:e LIA-vecka (LIA = lärande i arbete)
Ska inte bli skoj: Har bestämt mig för att börja simma, och imorgon ska jag köpa baddräkt.. sååå tråkigt.
Sparar till: Bra karma.
Väntar på: varför vänta när nuet fungerar alldeles perfekt!
Pålägg som gäller: Smör och ost ibland (men bara utan löpe!)
Dagens dryck: Dr.Pepper

Mycket samma men ändå en hel del nytt. Riktigt roligt att läsa sina gamla svar! :) Imorgon kommer en uppföljning på förra inlägget! Har tyvärr ingen rolig "då & nu" bild.. eller har massa då bilder men inte nu bilder! Så det får komma senare! :)

Kärlek!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar